Mely értetek adatik - lelki hangolódás az Eucharisztikus Kongresszusra

2019. június 21.
Erdő Péter bíboros tanítása mellett filmvetítésre és zenei előadásra is sor kerül a budapesti Párbeszéd Házában június 27-én

Mely értetek adatik – a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra lelkileg hangoló műsor. Rófusz Ferenc Az Utolsó Vacsora című animációs filmjének vetítése. Liszt Ferenc Via Crucis zeneműve Klukon Edit és Ránki Dezső előadásában. Erdő Péter bíboros személyes tanítása. A műsort beszélgetés követi a film alkotójával és az előadóművészekkel. Az esemény különösen is ajánlott a Kongresszus munkatársai és önkéntesei részére. Házigazda: Sajgó Szabolcs SJ



A részvétel visszaigazolt regisztrációhoz kötött. IDE KATTINTVA lehet jelentkezni.


A meghívott vendégekről:

Dukay Barnabás Érdemes-művész díjjal (2019) kitüntetett magyar zeneszerző, pedagógus, egyetemi tanár.

Rófusz Ferenc a Nemzet Művésze címmel kitüntetett, Kossuth-díjas magyar rajzfilmrendező. A nevéhez fűződik az első magyar Oscar-díj, melyet az általa rendezett háromperces A légy című film 1981-ben kapott a legjobb animációs rövidfilm kategóriában.

Életre kelt "Az utolsó vacsora" a Magyar Művészeti Akadémián - részlet a Magyar Kuríron olvasható bejegyzésből:

Zárt körű vetítésen mutatták be Rófusz Ferenc Oscar-díjas rajzfilmrendező „Az utolsó vacsora” című legújabb animációját október 3-án a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) Andrássy úti irodaházában, Budapesten. (...) „Mindenre számítottam, csak arra nem, hogy ilyen közönség előtt mutathatom be a filmet” – fogalmazott Rófusz Ferenc, aki idén ötven éve kezdte meg pályafutását a Pannónia Filmstúdiónál. Legújabb munkájáról szólva elmondta: a film ötletét negyven évvel ezelőtt adta be a Pannónia Filmstúdióhoz, de akkor a bibliai téma miatt nem készülhetett el. Kiemelte: a Magyar Média Mecenatúra támogatásával elkészült filmen az eredeti tervekhez képest semmit nem változtattak, „minden kockája ugyanaz, mint amit negyven évvel ezelőtt storyboardként beadtam” – fejtette ki a rendező.

Bár a koncepció az eredeti, a film 21. századi technológiákkal, így 3D-animációval készült; a nyolcezer rajzot digitálisan készítették és színezték. A film egyik célja, hogy Leonardo da Vinci Milánóban látható freskójának kritikus állapotára hívja fel a figyelmet. Bár régóta dédelgette az elkészítését, az alkotó megjegyezte: „Negyven évvel ezelőtt elbuktunk volna ezzel a filmmel, mert képtelenség lett volna ilyen színvonalon megvalósítani.”

Az alkotás befejezéséhez a Magyar Művészeti Akadémia is hozzájárult, és ennek köszönhető többek között, hogy az animációs film zenéjét – manapság már ritka módon – élő zenekarral vehették fel.

NEK Titkárság