Tolvajlás vagy természeti katasztrófa?

2019. július 08.
Milyen helyzetekben történnek az eucharisztikus csodák?

Kedves Olvasó!

Láthattad korábban, hogy eucharisztikus csodákkal kapcsolatos írások jelentek meg a honlapunkon. Mostantól, időszakonként beszámolunk egy-egy megtörtént esetről, különböző kontinenseket, városokat, helyszíneket bejárva.

Mi is az eucharisztikus csoda?

Az eucharisztikus csodák olyan isteni megnyilvánulások, melyek célja, hogy megerősítsék a hitünket abban, hogy az Úr teste és vére valóságosan jelen van az Eucharisztiában.

Valóban elhisszük ezt? Minden felajánláskor, amikor az átváltoztatás történik, valóban úgy vagyunk jelen, úgy figyelünk, úgy nyitjuk meg a szívünket, hogy tényleges átlényegülésnek vagyunk a tanúi? Minden áldozásunk során úgy járulunk a szentséghez, hogy tudatosan megéljük, mi történik? Odafigyelünk arra, hogy mi kerül a szervezetünkbe? „(...) ami színében kenyér, már nem kenyér, és ami színében bor, már nem bor.”

„A csodákban nem a valóságos test és vér jelenik meg, mert a valóságos test és vér a megjelenő szín és anyag mögött rejlik, azon szín és anyag mögött, ami az átlényegülés csodája előtt kenyér és bor volt, és ami az átlényegülés után testté és vérré lett. Ugyanazon Krisztus valósága és lényege van jelen a hússzövet és vér színe alatt, aki már a csoda előtt jelen volt az Eucharisztiában a kenyér és bor színe alatt.”

A csodák tehát erősítenek minket abban, hogy felfoghassuk az átváltozás lényegét, Krisztus szavait. Az esetek ezért gyakran olyan helyzetekben történnek, amikor valaki megerősítésre szorul, katasztrófa fenyeget, vagy olyan tettet követnek el, amellyel megszentségtelenítik az Oltáriszentséget. Ezen vezérfonal alapján a következő tematikus csoportokra oszthatók az eucharisztikus csodák: hitetlen pap (pl. Bolsena); hitetlen hívő (pl. Róma); tolvajlás, vagy földre esett ostya (pl. Siena, Torino, Buenos Aires); megtérés, vagy emberi hiúság (pl. Bordeaux, Seefeld); okkultizmus (pl. Santarém); természeti katasztrófa (pl. Tumaco, Wilsnack). A csodák a szentek életében is jelen vannak, erre példa Egyiptomi Szent Mária.

De nemcsak az adott körülmények alapján lehet felosztani a csodákat, hanem megjelenési formájukban is, ilyen például, amikor az Eucharisztia vérző hússá változik, amikor a kehelyben felbuzog a vér, vagy amikor az Eucharisztia gyermek Jézussá alakul (pl. Párizs).

Ha szükségét érezzük, hívjuk elő segítségül bármely csoda történetét!

Olasz nyelvű forrás: http://www.miracolieucaristici.org/




NEK Titkárság